מדד מחירי מדיה

נתחיל מהשאלה למה בכלל צריך מדד מחירי מדיה?

השוק הישראלי כיום שונה במהותו משווקי העולם, בכל הקשור למודל העבודה מול ספקי המדיה השונים.

בישראל, מרבית ההתקשרויות מול ספקי המדיה, נעשות דרך צד שלישי, שהם סוכנויות הפרסום והמדיה, כאשר מחירי המדיה אינם מפורסמים בשקיפות והמפרסם לא יכול לדעת האם קיבל יתרון מול מחיר המדיה ומה ניתן לשפר.

נכון להיום, כמות ערוצי המדיה בישראל בטלוויזיה, הפתוחים לפרסום, היא מצומצמת, וכן כח הקנייה של הסוכנויות מרוכז בידי כחמישה גופי רכש מדיה גדולים, מה שיוצר ריכוזיות גדולה בשוק.  המפה התחרותית הנ"ל מייצרת מצב בו למפרסם אין אפשרות לאמוד את העלויות שהוא מקבל ביחס לשוק, ביחס לקטגוריה שבה הוא משחק וביחס לגודלו.

לתוך החלל הזה נכנסנו אנחנו , חברת מדיה צ'ק, והצענו מוצר ייחודי בענף – מדד מחירי המדיה. מדד מחירי המדיה שלנו מתעדכן על בסיס חודשי ומאפשר לכל מפרסם,  להבין היכן העלות שלו ממוקמת ביחס לשוק, בכל נקודת זמן. כאשר הליווי שלנו במדיה צ'ק, מאפשר לו למקסם את העלויות שלו, גם ע"י קנייה חכמה יותר וגם ע"י תכנון מדוייק יותר בעבורו.

איך מחושב מדד מחירי המדיה? 

המדד מבוסס על מתודולוגיה מהעולם, והוא מציג ממוצע של מחירי שוק המדיה, בנצ'מארק. מתעדכן באופן תדיר וכולל בתוכו עונתיות של ביקוש והיצע, קטגוריות מגוונות ופרמטרים איכותניים.

מדד מחירי המדיה  בטלויזיה הינו הותיק בשוק והולך אחורה אפילו משנת 2004. מדד זה מחושב באופן חודשי ומספק תמונת מצב למפרסמים למול הבנצ'מרק של מחירי שוק הפרסום בטלוויזיה. וותק זה מאפשר מבט על שוק המדיה, בפרספקטיבה של שנים, ומאפשר גם לחזות מגמות בתכנון מדיה חכם.

מדיה צ'ק מחזיקה מאגר הנתונים המספק בסיס מצוין לכל מפרסם, לבדוק את התוצאות שלו בפועל יחסית לבנצ'מרק של מחירי שוק,  כיון שמדד מחירי המדיה משקף מחירי אמת חודשיים המבוססים ולא תחזית בלבד.

מדי שנה נבדקים, במדד מחירי המדיה, עשרות מפרסמים שונים ומאות קמפיינים והם מייצגים מגוון רחב הנותן אומדן מהימן על השוק הודות לעובדות הבאות:

 

  1. המפרסמים המנוטרים מגיעים ממגוון תחומים כמו : תקשורת, מזון ומשקאות, רשתות שיווק, רכב, ביטוח, אופנה, לימודים, רפואה, ריטייל, ועוד.
  2. המפרסמים המנוטרים במדד מגוונים מבחינת היקף פעילות המדיה שלהם , עונתיות  ויכולת מיקוח.
  3. בסוף כל חודש, מדיה צ'ק אוספת נתוני השקעה בפועל מלקוחותיה על קמפיינים ששודרו ועל בסיסם נבנה הממוצע של מדד מחירי המדיה .על בסיס מדד זה אנו בונים את הבנצ'מרק המשמש אותנו כדאטה בייס עתידי וכדאטה בייס המציג את תמונת השוק במבט חודשי ובמבט שנתי. דאטה בייס זה משרת את לקוחותינו, על מנת להבין בכל רגע נתון, מה המותג/ המותגים שלהם עושים אובייקטיבית ביחס לכלל השוק, ולא רק על בסיס דיווח כזה או אחר.
  4. כל קמפיין מושווה לבנצ'מרק, לאחר שקלול של הפרמטרים הייחודיים שלו , על מנת לייצר בסיס שווה להשוואה: הפרמטרים המשוקללים הינם –

אחוזי פריים

כמה מנתוני הרייטינג שובצו ברצועת הפריים טיים, אשר מתומחרת בפרמיה ויקרה יותר.

מיקומים

כמה תשדירים מתוך הקמפיין, שובצו במיקומים מועדפים במקבץ הפרסומות.

נתחי זכיינים

מה אחוז התקציב שהופנה לכל ערוץ.

סופר פרימיום

נוכחות בתכניות מובילות.

ניתוח מדד מחירי המדיה מציג

כל לקוח מקבל בסופו של התהליך ציון המדרג את פעילות הקמפיין שלו, ביחס לבנצ'מרק החודשי.
הציון כמובן משקף את שיקלול כלל הפרמטרים ומאפשר לו להבין כיצד הקמפיין שלו היה ביחס לכלל הפעילות בשוק, גם ברמת המחיר וגם ברמת מדדי האיכות.

אם הגעת עד כאן, ומדד מדיה צ'ק יכול להתאים לצרכי החברה שלך, צור עמנו קשר להתרשמות ונשמח לעמוד לשירותך,
צוות מדיה צ'ק

דילוג לתוכן