מהו מדד Media check?
- מדד מדיה צ'ק, מדד מחירי הטלויזיה בישראל, קיים משנת 2004 ומספק מדי חודש, תמונת מצב למפרסמים למול שוק הפרסום בטלוויזיה.
- מאגר הנתונים נותן בסיס מצוין לכל מפרסם לבדוק את התוצאות שלו בפועל יחסית למחירי שוק, ומשקף את העלות האמתית של ההשקעה בקמפיינים.
- המפרסמים שנמצאים במדד מייצגים מגוון רחב של תחומים – תקשורת, מזון ומשקאות, רכב, ביטוח, אופנה, מוצרי חשמל, פיננסים, בריאות , היגיינה וטיפוח, צרכנות.
- היתרון הייחודי למדד – הוא מתבסס על מחירי אמת חודשיים ולא על תחזית בלבד.
שיטת המדד
בסוף כל חודש, מדיה צ'ק אוספת נתוני אמת מלקוחותיה על קמפיינים ששודרו ועל בסיסם נבנה הממוצע של השוק (המדד).
כל קמפיין מושווה לממוצע, לאחר שקלול של הפרמטרים הייחודיים שלו (על מנת להביא לבסיס שווה להשוואה).
הניתוח מציג:
- עלות לנקודה (CPP) על פי קהל מטרה עבור כל קמפיין.
- ניתוח איכות שיבוצים על פני רצועות השידור והסקת מסקנות להמשך.
- בדיקת נתחי הזכיינים למול קהל המטרה.
- ניתוח מיקומים במקבץ למול השוק.
- ניתוחים נוספים פרטניים ליעדי הקמפיין הספציפי.