מתוך מפגש לקוחות מדיה צ'ק 24.9.24
תוכן בטיקטוק הוא אחד הנושאים שמאתגרים את רוב מנהלי השיווק. כמי שלא חיים את הפלטפורמה בצורה אינטנסיבית , יש קושי לייצר תכנים שיעבדו בפלטפורמה טוב. טיקטוק היא פלטפורמה לא סלחנית ומה שלא עובד שם קשה ויקר לקידום. לכן מיה דגן שהיא קרייאטורית מובילה העבירה ללקוחות מדיה צ'ק סשן לגבי מה עובד ומה פחות
תמצית וכמה דברים עקרוניים שלמדנו מהמצגת של מיה דגן:
- האם אורך הסרט משפיע על הצפייה בסרט? ובמונחי פרסומת – האם עדיף קצר או ארוך?
☑ האלגוריתם של טיקטוק מקדם סרטונים שהגיעו בהם לצפייה מלאה ונותן להם עדיפות. לכן כמפרסם, עדיף ליצור סרטונים קצרים עם סיכוי גבוה להשלמת צפייה
- איזה נושאים מקודמים יותר מהר?
☑ הנושאים שמקבלים עדיפות אצל גולשים – דיבור על נושאים שהם טאבו (מיניות / שומן), פרובוקציות או טענות שמכעיסות, כל אלה יוצרים ענין בקרב הגולשים ולכן מקודמים טוב יותר - העליתם תוכן וקיבלתם תגובות ?
☑ חשוב להגיב אל התגובות שקיבלתם בחזרה מהר כדי לעודד את האלגוריתם להבין שיש פה סרט מעניין . טיקטוק מעודד קידום סרטים גם על בסיס תגובות ושיתופים. סתם לייקים לא תורמים לקידום. - החלטתם לחקות טרנד? מעולה
☑ תיזהרו לא להעלות אותו בשלב שהוא כבר מביך. לרוב, זה קורה בתוך שבוע. ואם מגיעים בשלב שאחרי הצמיחה של הטרנד, רוב הסיכויים שבטיקטוק יקטלו את הסרטון.. באינסטגרם לעומת זאת , אותו הטרנד יעבוד גם אחרי שבועות. - מינימליזם? לא כאן
☑ לא לפחד להשתמש בפיצ'רים – דואט , סטיצ׳ ,וסאונד לסרטים שיעבדו יותר טוב. - אותנטיות בטיקטוק זה עיקרון מהותי, הגולשים מזהים פייק מקילומטר אז מה לעשות?
☑ לא לדרוש מהקריאייטור לדבר בשפה שהיא לא שלו.
☑ וגם – הנוצץ המופק והמהודק הרבה פחות רלוונטי. בטיקטוק עדיף לא להציג את המוצר כמושלם, כי שוב, זה לא אותנטי. - עשיתם שת"פ מסחרי עם משפיען? חשוב לזכור
☑ שת"פ מסחרי צריך להגיע עם ערך מוסף : הומור, רגש, אינפורמציה. זה נכון לכלל הרשתות , אבל בטיקטוק גזר הדין של הגולש מגיע במהירות שיא, ולכן צריך לוודא שהתוכן עומד בקריטריון הזה.