5 דברים שחשוב לדעת על ייעוץ מדיה

שוק הפרסום הישראלי מורכב ממספר ערוצי פרסום מרכזיים הכוללים בין היתר את הפרסום בדיגיטל, הפרסום בטלוויזיה, הפרסום במדיה המודפסת, פרסום ברדיו והפרסום בשלטי חוצות. על פי הערכות מקצועיות, תקציבי הפרסום המופנים לכלל ערוצי המדיה המרכזיים, נאמדים בהיקף של 4 מיליארד שקלים, כאשר מחצית מסכום זה מופנה לטובת פלטפורמות הפרסום השונות ברשת האינטרנט, כ-40 אחוזים מיועדים למטרות פרסום בטלוויזיה והיתרה לטובת אפיקי המדיה השונים הכוללים בין היתר את הפרסום במדיה המודפסת, שילוט חוצות, רדיו ופרסום בקולנוע.

אם כך, מהם שירותי ייעוץ מדיה ולמי הם מיועדים?

ייעוץ מדיה הוא שירות מקצועי במסגרתו ניתן לתכנן לפרטי פרטים את מהלכי הקמפיין הפרסומי באפיקי המדיה השונים וזאת בהתאם לתקציב הפרסום העומד לרשותכם, מטרות הפרסום, קהלי היעד הרלוונטיים וכדומה. שירות מקצועי זה מיועד לכלל המפרסמים המעוניינים ליהנות משירותי רכש מדיה בשוק פרסום דינמי וצומח המתאפיין בריבוי ערוצי פרסום.

מה חשוב לדעת על שירותי ייעוץ מדיה?

בעולם הפרסום המודרני, לרשות כל מפרסם עומדות מגוון רחב של אפשרויות פרסום בהתאם לתקציב הפרסום שברשותו. ריבוי ערוצי הפרסום והפלטפורמות הקיימות בכל אפיק מדיה כזה או אחר, מחייבים תהליכי תכנון ורכש מדיה המבוססים על שירותי ייעוץ מדיה מקדימים באמצעותם ניתן לנתב את תקציב הפרסום לאפיקי המדיה הנכונים על פי מטרות הקמפיין וקהלי היעד הרלוונטיים.

כאשר שוכרים שירותי ייעוץ מדיה למטרות תכנון ורכש מדיה לקמפיין פרסומי ממוקד ו/או למטרות פעילות פרסומית – שיווקית מתמשכת, חשוב להתייחס לחמישה נושאים מרכזיים:

  1. זהות החברה המייעצת – שירותי ייעוץ מדיה מוצעים לקהל המפרסמים על ידי מספר גופים עסקיים בענף הפרסום, וביניהם: חברות פרסום ומדיה, סוכנויות דיגיטל ואנשי פרסום עצמאיים בעלי התמחות בתחום תכנון ורכש מדיה. ברוב המקרים, מומלץ לבחון את הידע המקצועי העומד לרשות החברה המייעצת בתחום התכנון ורכש המדיה וזאת על סמך הקמפיינים אותם היא מקיימת עבור לקוחותיה. יחד עם זאת, חשוב לוודא שלחברה המייעצת לא קיים אינטרס סמוי בהפניית הלקוח לאפיק מדיה כזה או אחר.
  2. אפיון מטרות הקמפיין – מאחורי כל קמפיין ו/או פעילות פרסומית כזו או אחרת, חייבת לעמוד מטרה שיווקית אותה ניתן להגדיר בצורה המדויקת ביותר. אפיון מטרות הקמפיין מסייע לחברה המייעצת לבחון את התועלת אותה ניתן להשיג בכל אפיק מדיה כזה או אחר, ובתוך כך, לנתב את תקציב הפרסום לאפיקי המדיה הנכונים ביותר להשגת מטרות הקמפיין.
  3. אפיון קהלי יעד – כל פעילות פרסומית חייבת להיות מותאמת לקהלי היעד הרלוונטיים העתידים להיחשף לפעילות באפיקי המדיה השונים, ולכן, בכל מסגרת שירות של ייעוץ מדיה חשוב לאפיין ולהגדיר בצורה המדויקת ביותר את קהלי המטרה העיקריים של הפעילות הפרסומית. כיום, ניתן להגיע לרמת פילוח ממוקדת ומדויקת של קהלי המטרה במסגרת קמפיינים דיגיטליים ברשת האינטרנט וזאת במסגרת קמפיינים בגוגל או ברשתות החברתיות.
  4. תכנון ורכש מדיה המבוסס על דאטות ואנזילות – ריבוי הפלטפורמות בשוק הפרסום הישראלי, מחייב את המפרסמים להשקיע את כספם בצורה המיטבית ביותר באפיקי המדיה השונים וזאת גם לצרכי בקרה על ההוצאה וגם לצרכי ניתוח האפקטיביות של הקמפיין בכל אחד מאפיקי המדיה הנבחרים. שירותי ייעוץ מדיה המבוססים על על דאטות ואנזילות מאפשרים לכם לייעל ולמנף את הקמפיין המתוכנן ואף לתקן ענייני רכש מדיה תוך כדי תנועה.
  5. התייחסות נקודתית לפעילות המתחרים – שוק הפרסום על כל אפיקי המדיה הנכללים בו הוא שוק רווי מפרסמים המתחרים על תשומת הלב של הלקוחות. כפועל יוצא מכך, כל תכנון ורכש מדיה מחייב התייחסות נקודתית לפעילות המתחרים הרלוונטיים לתחום עיסוקו של המפרסם.

חשוב שתדעו: מחקרי עומק בענף הפרסום מוכיחים כי תכנון מקדים ומדויק של המהלכים השיווקים והפרסומיים במסגרת שירותי ייעוץ מדיה וכן בקרת מדיה, מסייעים באופן ישיר לשיפור אחוזי ההצלחה של הפעילות הפרסומית באחוזים גבוהים. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה לתכנון רכש מדיה באמצעות שירותי ייעוץ מדיה ובקרת מדיה המוצעים לכם על ידי גופים מקצועיים מובילים בתחומם. למידע נוסף על ייעוץ מדיה כחלק מהליכי תכנון קמפיינים או פעילות פרסומית מתמשכת לחצו כאן וגם אתם תוכלו להיחשף לתכנים מקצועיים בנושא.

עוד BlogCheck

דילוג לתוכן