5 דברים שחשוב לדעת על בוחן ביצועים בענף הפרסום הישראלי

מהו בוחן ביצועים בענף הפרסום? למי הוא מיועד וכיצד הוא מסייע לשיפור תוצאות הקמפיין? כל מה שצריך וחשוב לדעת על בוחן ביצועים בשוק הפרסום הישראלי בעמוד שלפניכם

בוחן ביצועים (Benchmark) הוא אחד מהכלים החשובים והבסיסיים לצרכי השוואה והערכה של ביצועים בתחומי הפיננסים, הטכנולוגיה, הניהול, השיווק ותחומים נוספים. בענף הפרסום, בנצ'מרק הוא מדד המהווה נקודת התייחסות בין המחיר (עלויות הפרסום) אל מול החשיפה של הקמפיין או במילים אחרות: מדד חיוני וחשוב לבחינת עלות מול תועלת.

בוחן ביצועים בענף הפרסום – מה חשוב לדעת?

להלן 5 דברים שחשוב לדעת על בוחן ביצועים בענף הפרסום:

  • בנצ'מרק הוא מדד הכרחי לצרכי ביצוע בקרת מדיה, ולכן, הוא מהווה כלי בסיסי ליועצי מדיה העוסקים ומתמחים בהליכי תכנון ורכש מדיה וזאת למטרות תכנון וביצוע קמפיינים גם בהיבט התקציבי וגם בהיבט האיכותני.
  • מדדי בנצ'מרק בענף הפרסום מבוססים על הליכי חקר וניתוח של נתוני שוק הפרסום, ולכן, ככל שעומדים לרשות יועצי המדיה, מאגרי מידע מעמיקים ונרחבים יותר, כך הם יכולים לקבל החלטות מבוססות דאטה בכל הנוגע לניהול רכש המדיה.
  • השימוש במדדי הבנצ'מרק נועדו לצרכי הגדרת יעדים ריאליים בשלב תכנון הקמפיין בכל אחד מאפיקי המדיה בהם ייעשה שימוש. במהלך הקמפיין, מתבצע תהליך בקרת מדיה למטרות מעקב אחר ביצועי הקמפיין בזמן אמת, ובהתאם לממצאים, לקבל החלטות בנוגע לביצוע אי- אילו שיניים על מנת למקסם את תוצאות הקמפיין. בסיום הקמפיין, מתבצע הליך ניתוח נתונים באמצעותו ניתן לגבש תכנית מקיפה ורחבה יותר לצרכי תכנון מדיה עתידי.
  • בוחן ביצועים בענף הפרסום מתייחס לכלל אפיקי המדיה, תוך התייחסות נקודתית לממוצעי מחיר שונים, עונתיות, קטגוריית המוצר/שירות ופרמטרים נוספים המאפשרים קבלת החלטות שכלתניות בשלב תכנון הקמפיין ורכש המדיה.
  • בנצ'מרק בענף הפרסום מהווה מדד חיוני והכרחי לכל המפרסמים הגדולים והבינוניים כאחד, אך הוא מאפשר גם למפרסמים קטנים יחסית לגבש אסטרטגיה לצרכי רכש מדיה.

סוגי מערכות מידע ומדידה לצורך בוחן ביצועים בענף הפרסום

כפי שציינו לעיל, קיימת חשיבות רבה להיקף מערכות מאגרי המידע בהן נעשה שימוש לצורך קיומו של בוחן ביצועים בענף הפרסום, ולכן, חשוב ומומלץ לבדוק את סוגי מערכות המידע והמדידה בהן נעשה שימוש על ידי יועצי ומומחי המדיה שאת שירותיהם אתם מתכוונים לשכור.

בין סוגי מערכות המידע והמדידה הנפוצות ביותר לצורך קיומו של בוחן ביצועים בענף הפרסום ותחום תכנון רכש מדיה תוכלו למצוא:

  • MEDIA CHECK – מדד מחירי הפרסום בטלוויזיה בישראל הפועל מאז שנת 2004. מדד זה משקף את העלות האמיתית של הפרסום בערוצי הטלוויזיה המסחריים בישראל והוא מתעדכן אחת לחודש ומתבסס על מחירי אמת חודשיים. כמו כן, חשוב לציין את העובדה שמדד זה מייצג מגוון רחב של מפרסמים בתחומי עיסוק שונים (תקשורת, מזון ומשקאות, ביטוח, רכב, אופנה, בריאות, מוצרי חשמל וכדומה).
  • מערכת מדידת הרייטינג של חברת קנטאר – מערכת זו מאפשרת ניתוח מדיד ומדויק של נתוני הצפייה בערוצי הטלוויזיה השונים בישראל. השימוש במערכת מיועד בין היתר לצרכי מחקר קהלי יעד, אימות שידור פרסומות ובדיקה של נתוני הצפייה ברזולוציה גבוהה עד לרמה של דקת שידור.
  • מערכת יפעת בקרת פרסום – מערכת וותיקה ויעילה הפועלת בענף הפרסום הישראלי, שלמעשה מנטרת את מרבית אפיקי המדיה הקיימים בישראל, ובאופן זה, מאפשרת אימות נתוני פרסום לצד ניתוח פעילות פרסומית של המתחרים.
  • גוגל אנליטיקס – כלי עזר של חברת גוגל המאפשר פעולות איסוף וניתוח של נתוני מידע אודות פעולות גלישה באתרי האינטרנט השונים. באמצעות כלי זה ניתן בין היתר לקבל מידע מדויק על מספר הכניסות לאתר אינטרנט מסוים במהלך היום, לבדוק מהי כמות הדפים הממוצעת באתר בה כל גולש צפה, לבדוק את פרק זמן הגלישה הממוצע של כל גולש באתר, לקבל אינדיקציה על אחוז הגולשים החדשים באתר בהשוואה לאחוז הגולשים החוזרים שוב ושוב לאתר ועוד.

וזאת לצד מערכות מידע ומידה נוספות באמצעותן ניתן לשקלל נתוני מידע באפיקי המדיה השונים ולקבל נתונים מספריים לצורך קיומו של בוחן ביצועים בענף הפרסום הישראלי.

עוד BlogCheck

דילוג לתוכן