בקרת פרסום – האם היא מיועדת רק למפרסמים הגדולים?

בשוק הפרסום הישראלי המגלגל בממוצע כ-4.5 מיליארד שקלים בשנה, פועלים ארבעה שחקנים מרכזיים:

  1. המפרסמים שהם למעשה הגופים המסחריים המעוניינים לחשוף את שירותיהם/מוצריהם לקהלי היעד הרלוונטיים
  2. חברות הפרסום האחראיות על אסטרטגיית הפרסום (מיתוג, עיצוב, קופירייטינג, תוכן שיווקי וכדומה)
  3. חברות רכש מדיה העוסקות ומתמחות בתהליכי תכנון רכש מדיה ובמתן שירותי ייעוץ מדיה
  4. אפיקי המדיה שהם למעשה כלל ערוצי המדיה בהם ניתן לפרסם (טלוויזיה, רשת האינטרנט, עיתונות, רדיו, שילוט חוצות וכדומה)

ברוב המקרים, המפרסמים הם אלו הקובעים ומגדירים מראש את תקציבי הפרסום העומדים לרשותם, כאשר גובה התקציב נקבע בהתאם לגודלה של החברה המפרסמת ובהתאם לאופי השירותים/מוצרים אותם היא מעוניינת לפרסם. יחד עם זאת, חשוב לציין שתקציבי הפרסום הנקבעים על ידי המפרסמים השונים, חייבים להיות מותאמים לתעריפי שוק הפרסום בישראל בהתאם לערוצי המדיה הרלוונטיים לכל מפרסם באופן פרטני.

אם כך, מהי בקרת פרסום ולמי היא מיועדת?

בקרת פרסום ו/או בקרת מדיה הוא למעשה שירות מקצועי המאפשר לכלל המפרסמים לוודא שתקציבי הפרסום שלהם מושקעים באופן מיטבי ובהתאם למטרות השיווקיות. בנוסף, השירות נועד למטרות תכנון רכש מדיה וחלוקה נכונה של תקציב הפרסום בין אפיקי המדיה השונים. מטרה נוספת של בקרת פרסום היא לוודא שהמדיה נרכשת עבור המפרסם בעלויות האטרקטיביות ביותר.

עד לפני מספר שנים, רק המפרסמים הגדולים בשוק הפרסום הישראלי, הכירו בחשיבותו ונחיצותו של תהליך בקרת מדיה לצורך גיבוש אסטרטגית המדיה שלהם ומינוף תוצאות הקמפיינים אותם הם מעלים לערוצי המדיה השונים לאורך כל ימות השנה. בשנים האחרונות, לנוכח ריבוי ערוצי המדיה והפלטפורמות הקיימות בשוק הפרסום הישראלי, גם המפרסמים הבינוניים וגם אלו הנחשבים למפרסמים קטנים, מבינים את חשיבותו של תהליך בקרת הפרסום ואת היתרונות הנלווים אליו, משלב תכנון הקמפיין , לאורך הקמפיין עצמו ועד לשלב סיכום הקמפיין וניתוח תוצאותיו.

השינוי בתפיסה הרווחת בקרב המפרסמים הבינוניים והקטנים יחסית, הוא פועל יוצא של התמקצעות שוק הפרסום בישראל לאורך השנים והצורך בהשגת שליטה מיטבית ומרבית על תקציבי הפרסום אותם הם משקיעים לאורך השנה. בנוסף, חשוב לציין את העלייה המתמדת במהלך השנים האחרונות של תקציבי הפרסום המופנים על ידי כלל המפרסמים לטובת פרסום ברשת האינטרנט. עלייה זו הובילה לצורך ממשי בהליכי בקרת מדיה דיגיטלית גם קרב מפרסמים הגדולים וגם בקרב מפרסמים בינוניים וקטנים יחסית.

תכנון מדיה דיגיטלית – מה חשוב לדעת?

מדיה דיגיטלית היא הגדרה כוללת לכל אחת מהפלטפורמות הקיימות למטרות פרסום ברשת האינטרנט, מפרסום בגוגל, דרך פרסום ברשתות החברתיות ועד לפרסום בפורטלים ובאתרי הנישה השונים ברחבי הרשת ושימוש במערכות לפרסום תוכן שיווקי ברשת.

אחד מהיתרונות המובהקים של תחום הפרסום הדיגיטלי בא לידי ביטוי ביכולות המדידה של הקמפיין בזמן אמת וזאת הודות למערכות ניתוח ואנליזה מתקדמות מסוגן. בנוסף, חשוב לציין את העובדה שהפרסום ברשת נעשה בחלקו באמצעות מערכות פרסום מובנות המאפשרות בין היתר פילוח מקדים של קהלי היעד הרלוונטיים למפרסם. יתרונות אלו ונוספים, הופכים את תחום תכנון המדיה הדיגיטלית לנגיש יותר עבור כלל המפרסמים, גדולים כקטנים כאחד, אך באותה נשימה הם מחייבים את המפרסמים להסתייע בשירותיהם של מומחי מדיה דיגיטלית על מנת לתכנן באופן המיטבי ביותר מהלכי השיווק והפרסום במידה הדיגיטלית.

בקרת פרסום לכל תקציב – כל היתרונות

אין זה משנה אם אתם נמנים על המפרסמים הגדולים בשוק הפרסום הישראלי או על המפרסמים הבינוניים ו/או הקטנים, הליך בקרת פרסום המיושם על ידי מומחי מדיה מובילים בתחומם, יאפשר גם לכם ליהנות ממספר יתרונות משמעותיים בדרך למיטוב תוצאות הקמפיינים שלכם לאורך זמן, וביניהם:

  • המלצות מקצועיות לתכנון רכש מדיה המבוססות על ניתוח מאגרי מידע שונים בשוק הפרסום הישראלי
  • הגברת הנוכחות הפרסומית אל מול קהלי היעד הרלוונטיים לכם
  • מיפוי נקודתי של כל אחת מהפלטפורמות הפרסומיות המומלצות לכם
  • יכולת תגובה בזמן אמת לביצוע אי- אילו שינויים בתמהיל המדיה
  • ניתוח ממצאי קמפיין לצורך רכש מדיה עתידי

ויתרונות נוספים המאפשרים לכם לשפר את תוצאות הקמפיין ביחס עלות מול תועלת.

עוד BlogCheck

דילוג לתוכן