אירועי מדיה – להיות או לא להיות? זו השאלה….

בימים האחרונים ,בפינת הקפה במשרד, נשמעו בודאי ויכוחים ופרשנויות איך אתמול היתה ההופעה של תמיר ואיך ואלרי ומתן שרו, והאם הגיע לאורן חזן להיות הדייר האחרון שיוצא מהבית.  כן, זה טיבם של אירועי מדיה, ליצור שיח, דיון, ויכוח 
מעבר לשיח שהאירועים הללו מייצרים לאירוע המדיה יש את היתרון בהבאת קהלים רבים ומגוונים לצפייה בנק' זמן אחת.
האירועים הללו לרוב נמכרים בעלות שהיא מחוץ להסכמי המדיה, ולכל אירוע כזה מחיר מיוחד שגבוה מעלות תשדיר רגיל היום.
כשבכל הבתים יש טלוויזיות חכמות וריבוי ערוצים. יצאנו לבדוק האם אירועי המדיה הללו עדיין אפקטיביים?  האם הרייטינג מצדיק את העלויות והחשיפה? האם באירועי מדיה גדולים בהם נמצא קהל רב, אנחנו מגיעים באופן אפקטיבי לקהל המטרה שלנו? שמחים להציג לכם ניתוח שלנו של הנושא.

מה אנחנו מגדירים כאירוע מדיה? אירוע מתוכנן, המושך סיקור בולט של כלי התקשורת, המשודר בשידור חי בטלוויזיה ומושך גם קהל צופים גדול במיוחד.  אירוע כזה מרתק את קהל הצופים ומאחד אותו לקהילה אחת. בדרך כלל, לתכניות מסוג זה  כמעט ולא תהיה צפיה נדחית. כי מי לא רוצה להיות מעודכן בשיח בפינת הקפה על מה שכולם ראו אתמול?
אירועי המדיה עדיין מסקרנים קהלים רבים ומגוונים, אבל אינם מצליחים לייצר את אותה רמת חשיפה לה היינו רגילים בשנים עברו. מגמה זו אינה משקפת את התימחור של אירועי המדיה , עלויות לנקודה בתכניות אלו עלו  בשיעור של כ 11% בשנה האחרונה.

מכאן עולה השאלה, האם עדיין נכון לקחת חלק באירועי מדיה, או להמיר עלות של תשדיר כזה בתכניות פריים רגילות?
מעבר לעלות תועלת יצרנו את הצ'קליסט הבא שיעזור להחליט האם ללכת על שיבוץ באירוע המדיה הבא….

בארועי מדיה מתמשכים הסיפור מעט שונה, גם כי התקציב גדול יותר, והפעילות ממושכת יותר, לכן צריך לבדוק היטב את נושא הסגמנטציה וכן לענות על השאלה האם ברמה התדמיתית, נכון למותג שלנו להיות שם.
לצורך הדוגמה נשתמש במשחקי היורו. משחקי היורו השנה, הצליחו להביא צפייה מאסיבית רק בשלבי הגמר
מי שעלה בתשדירים ושילם עלות לפי נקודה, לא יצא נפסד. לעומת זאת מי שרכש חסויות בעלויות פיקס – ולא הצליח להגיע לנתוני התחזית – יצא נפסד.למרות האכזבה מהרייטינג הכולל, עדיין בסך הכל הכללי היתה צפייה מאסיבית של סגמנטים גבריים, ועל כן מי שמכוון לקהלים הללו, נכון היה לו לפרסם ביורו. 

מה לגבי האולימפיאדה? משחקי האולימפיאדה שווקו כחבילות מובנות, המשודרות בערוץ הספורט
וספורט + במקביל.
היתה לנו אולימפיאדה מצויינת עם כמה מדליות מפתיעות, ובכל זאת, בניגוד למשחקי היורו, קשה להעריך מה הנתונים, כי כל המשחקים משודרים בערוצים שאינם מנוטרים.
 עובדה נוספת שהיה צריך לקחת בחשבון היא שרוב השידורים היו בשעון טוקיו, כך שחלק ניכר מהמשחקים משודר בלילות.
למרות כל האמור לעיל, עדיין כדאי להתייחס לאירועי המדיה כאל הבמה המרכזית של המדיה, הם מצליחים להגיע לקהל גדול מאוד בנקודת זמן אחת, מה שאמצעי מדיה אחרים עדיין לא מצליחים לעשות, מייצרים שיח גם ביום למחרת .
כן כדאי לשקול באיזה אופן לעלות (חסויות/תשדירים) והאם הסגמנטים שאנו מעוניינים לכוון אליהם נמצאים בייצוג גבוה בתכנים.

ראו גם: יעוץ מדיה | אסטרטגיית מדיה

עוד BlogCheck

דילוג לתוכן