האם השנה סוף סוף נוכל לפרסם בטלויזיה – בצורה פרסונלית?

אם ננסה להיזכר בבאז וורדס בתעשיה שהבטיחו ולא קיימו, אחת מהמילים שתככב היא ללא ספק ה"addresable Tv" או אם תרצו בעברית, טלויזיה מותאמת.
עד היום, אותה הפרסומת משודרת לכל קהל באותה שעה. האם השנה תהיה שנת השינוי? ישנם מספר גורמים אשר ייתכן ויאיצו את המהלך הזה.

גורם מספר אחד הוא, כמות מנויי תוכן בטלויזיה. השנה האחרונה אופיינה בגידול משמעותי בצפייה בתכני וידאו, תכנים של נטפליקס ואמזון פריים. נכון להיום יש כ 900,000 מנויים בישראל לספקי התוכן הזרים. 
הגורם השני הוא הגידול בצריכת תוכן טלויזיוני באינטרנט–   באמצעות טלויזיות חכמות.
גורם נוסף מסחרי הוא הצורך של גופי המדיה במציאת אפיק צמיחה חדש – כמו פלאנט K (קשת) מעוניינת לצמוח, או ארטימדיה שסגרה את פעילות מכירת הוידאו  ונדרשה למצוא אפיק פעילות חדש . 

רגע עצירה:  מה זה בעצם טלוויזיה מותאמת? או בשמה הלועזי Addressable TVהטלוויזיה המותאמת, יודעת להגיש את הפרסומות המתאימות לצופה בצורה מפולחת. למשל לפי: מיקום,מאפיינים סוציודמוגרפים, ותוכן מועדף , בדומה לפרסום בוידאו באינטרנט, אבל עם היתרון של גודל המסך.

 הטלוויזיה המותאמת מאפשרת התאמת המסר והקריאיטיב לצופה:
דוגמא  לכך היא בפרסום של רשת וולמרט אשר  לקחה את כל העניין הזה צעד אחד קדימה, והיום היא מפיקה ערוצי תוכן בהם היא מאפשרת לצופה להתאים עבורו את התכנים, כך אוספת אודותיו דאטה ומציעה לו בהמשך מוצרים המתאימים לסגנון חייו.
ליחצו כאן לראות

אז אם תרצו לפרסם בטלוויזיה מותאמת בישראל , איך תעשו זאת?פרטנר – מאפשרת מזה כשנתיים לרכוש כלי פרסום של טלוויזיה מותאמת, חלק מהעסקאות בקניה ישירה מול פרטנר וחלקם באמצעות גוגל.
ארטימדיה הכריזה לאחרונה על מוצר הטלוויזיה המותאמת. בשיתוף פעולה עם HOT 
קשת פלאנט K  – הודיעו כי מתכננים להשיק פרסום באפליקציה מותאמת לטלויזיות חכמות. 

איך מודדים את הצפייה בטלוויזיה החכמה?
בישראל אין אחידות במדידה ובמערכת ההגשה. לכל פלטפורמה יש את מערכת המדידה שלה 
איך זה עובד בעולם? בארה"ב למשל, רוקו, שהינה חברת הסטרימרים המובילה ונילסן יאפשרו קבלת נתוני צפייה אמיתיים מהממירים.

מי קהלי המטרה המתאימים לפרסום כזה?
כדאי לחשוב על טרגוטים חכמים,  המשלבים את הידע שיש לפלטפורמה הייחודית על קהל היעד. לדוגמא:

  • פרסום למזרנים בטלויזיה הממוקמת בחדר שינה
  • פרסום לביטוח נסיעות לחו"ל, למי שקנה חבילת חו"ל מפרטנר
  • חיזוק פעילות של סניף מקומי, ע"י פרסום ממוקד גיאוגרפית

בעולם, הטלוויזיה המותאמת תופסת תאוצה, לפי e-marketer, בשנת 2022 מחזור הפעילות של המדיום יגדל בכ 75% , אצלנו בישראל, כרגע, המחזורים קטנים, והאופציה הפתוחה רק בפרטנר, אינה מאפשרת בסיס משתמשים רחב דיו להשלמת REACH או פילוח סגמנטלי מדוייק שייתן כמות מספיקה של צרכנים.

עוד BlogCheck