כללי אצבע לשיווק בזמן קורונה

מבחר נתונים מתוך מחקר שנעשה באוגוסט ע"י איפסוס ופייסבוק, ועוסק בשינויים שעוברים על עולם הצרכנות כתוצר ישיר של מגיפה הקורונה

1. הצרכן הישראלי בלחץ כלכלי  – תנו לו הצעות כדאיות

המצב הכלכלי מכביד על הישראלים ולכן הם עוד יותר רגישים למחיר, מחפשים מבצעים והטבות יותר מהרגיל, מחושבים לגבי הוצאות עתידיות ומחפשים הזדמנויות לחסוך. לכן, בשיח עם הלקוחות שלנו כדאי:

לחשוב על המצב שבו נמצאים הצרכנים, לייצר הטבות רלוונטיות עבורם ולהבליט את הצעת הערך / המחיר / התנאים שאנו מציעים להם

2. הצרכן לא רוצה ללכת אליכם, הוא רוצה שתשלחו אליו הביתה
נתונים מהמחקר (שנעשה בשיתוף  פייסבוק יש לומר) מראים,  כי 85% מהישראלים מצהירים שיעדיפו לקנות און ליין, הם רוצים להמנע מהפיזיות של החנויות באוף ליין. 40.8% אנשים מצהירים על עצמם שהם קונים אונליין יותר לעומת התקופה שלפני המשבר (בה השיעור עמד על 29.5%). המעבר הזה מגיע עם ציפיות, הצרכנים רוצים שמותגים יספקו להם שירותים אונליין

כדאי לוודא כי האתר / אפליקציה שלכם מהירים, קלים לתפעול ומספקים חוויית קניה ותקשורת נוחה חשוב לייצר מסרים ייעודיים המתקשרים את הערך שהצרכן מקבל מהרכישה אונליין: 

  • משלוח והחזרה חינם של מוצרים
  •  משלוח ללא מגע
  • הטבות ייעודיות לרוכשים 

3. פוקוס על יצירת ערך

53.7% מצפים ממותגים לייצר הטבות והצעות ערך רלוונטיות למצב.
הציפיה לתכנים בידוריים או על הוירוס ירדה מאוד בהשוואה למרץ:
49.8% מהצרכנים הישראלים רוצים לראות תכנים ענייניים על המוצרים שמציעות החברות או עדכונים.
37.3% היו רוצים לראות תכנים המשלבים מידע על התמודדות עם המצב החדש

4. אתם מותג כחול לבן ? שימו על זה דגש

30.6% מהישראלים קונים יותר תוצרת מקומית על חשבון הזמנה מחו״ל לעומת תקופת טרום הקורונה.

5. תהיו זמינים בכל פלטפורמה

הצרכנים מצפים ממותגים וחברות לתת מענה בכל מקום וזמן.
ולהראות להם שאתם מסייעים להם להתמודד עם המציאות החדשה
תנו מענה במגוון רחב של ערוצי תקשורת בטלפון, באפליקציה, בוואטס אפ ובמסנג׳ר

עוד BlogCheck