בקרת מדיה

בקרת מדיה, הינו שירות, המסייע למפרסם, לוודא שהפעילות הפרסומית מושקעת באופן מיטבי, מותאמת ומדוייקת למטרות השיווקיות, מחולקת כהלכה בין אמצעי המדיה השונים, ונקנית בעלויות הטובות ביותר. שירות בקרת המדיה המוצעת על ידי חברת מדיה צ'ק לכלל ערוצי המדיה, בכלל המגזרים, משלב האסטרטגיה ועד לשלב בחירת הספוט/התשדיר/הבאנר הבודד.

החשיבות הרבה וגדלה של השיווק והפרסום לחברות וארגונים במשק, יחד עם הנפח שהוא תופס בפעילות החברה ויחד עם ריבוי הערוצים והפלטפורמות הקיימות לשם כך, יוצרים מצב בו כמעט ולא ניתן לשלוט על הפעילות השיווקית של החברה, לא בבקרת האיכות ולא בכספים המושקעים לשם כך.

איבוד שליטה על ההוצאות ויכולת הניתוח שלהם אל מול ההכנסות והאפקטיביות של קמפיין, הינה מצב לא בריא כלל לחברה שעוסקת באופן קבוע ברכש מדיה.

בקרת מדיה- עוסקת בתיקון של מצב זה, מספקת לחברה ייעוץ וליווי משלב בחירת ותוויית האסטרטגיה ועד לבדיקת ואימות שיבוץ כל תשדיר או פרסום כל מודעה.  

בקרת מדיה הינה התמחות לכל דבר ועניין. יועצי המדיה שלנו, עורכים בדיקה הקובעת באיזה אופן נכון יותר לחברה לפרסם, האם באופן רציף או בגלים, באילו פלטפורמות כדאי לה שתהיה נוכחת אל מול קהל היעד של החברה למול תקציבי השיווק והמטרות , אשר מחלקת השיווק מעוניינת להשיג.  בין היתר, נותנת חברת המדיה את הדעת על כך,  שתקציבי הפרסום מחולקים ומושקעים בצורה אופטימלית בין ערוצי המדיה השונים. לטובת כל אלה, יועצי המדיה נעזרים בתוכנות ובמערכות מדיה שונות בכדי לגבש את ההמלצות, וכן מתבססים על מדדים שונים, שעליהם כבר נרחיב.

איך נקבעים המדדים על פיהם עובדים יועצי המדיה שלנו במדיה צ'ק

על מנת לבחון ולייצר אסטרטגיה מבוקרת ויעילה המתאימה ביותר למטרות השיווקיות של המפרסם, אנו מבצעים  בקרת מדיה, על פי מדדים שונים

בנצ'מרק- (Benchmark)

הבנצ'מרק הוא הכלי החשוב והבסיסי על מנת שנוכל לבצע בקרת מדיה, כלי זה מסייע למומחי המדיה לבדוק את התכנון וביצוע הקמפיינים הן ברמה המסחרית והן ברמה האיכותנית

מהו הבנצ'מרק? "בוחן ביצועים" – מדד או מדדים המהווים נקודת התייחסות למחיר מול חשיפה של  קמפיין/פרסומת.

בנצ'מרק הוא כלי הכרחי על מנת לייעל בצורה אפקטיבית את רכישת המדיה בחברה, הוא מסייע לייצר תמונה מהימנה של המצב הנוכחי ולגבש תכנית מקיפה יותר של רכש המדיה בעתיד.

קביעת מדדי בנצ'מרק (Benchmark) נעשית באמצעות חקר וניתוח של נתוני שוק בהתבסס על ניסיונם של אחרים. למדיה צ'ק ישנו מאגר דאטה נרחב, אשר נבנה על בסיס מדגם רוחבי של לקוחות בשוק. מדגם זה מאפשר להסתכל על ממוצעי מחיר שונים לפי פלטפורמות שונות והעונתיות שלהם ובכך לראות את הפער מול הממוצע.

מדד מדיה צ'ק– מדד מחירי הטלוויזיה בישראל, קיים משנת 2004 ומספק מדי חודש, תמונת מצב למפרסמים למול שוק הפרסום בטלוויזיה.

מאגר הנתונים נותן בסיס מצוין לכל מפרסם לבדוק את התוצאות שלו בפועל יחסית למחירי שוק, ומשקף את העלות האמיתית של ההשקעה בקמפיינים.

המפרסמים שנמצאים במדד מייצגים מגוון רחב של תחומים – תקשורת, מזון ומשקאות, רכב, ביטוח, אופנה, מוצרי חשמל, פיננסים, בריאות, היגיינה וטיפוח, צרכנות.

היתרון הייחודי למדד – הוא מתבסס על מחירי אמת חודשיים ולא על תחזית בלבד.

שימוש במערכות מידע ומדידה

בקרת מדיה, מתבססות על מערכות אנליזה והשוואה ותיקות וחדשות המאפשרות יכולת אופטימיזציה ושליטה על קמפיינים רבים במקביל. יש לוודא כי לחברת בקרת המדיה קיימות מערכות המאפשרות ניטור על בסיס צד ג' ולא הסתמכות על נתוני הספק בלבד.

מערכות מידע צד ג' הינן:

מערכת יפעת בקרת פרסום

מנטרת את רוב אמצעי המדיה בישראל ומאפשרת אימות נתונים ברמה גבוהה לצד ניתוח פעילות מתחרים.

מערכת מדידת הרייטינג

של חברת קנטאר. המאפשרת ניתוח נתוני הצפיה לטובת מחקר קהל היעד, אימות שידור פרסומות ובדיקה של צפייה ברזולוציה גבוהה, אפילו לפי דקה

בקרת מדיה  דיגיטלית– בשנים האחרונות, פותחו מספר רב של מערכות המאפשרות יכולת ניתוח של קמפיינים דיגיטליים. יועצי המדיה עושים שימוש אפקטיבי במערכות אלו ובעזרתן מטייבים כל קמפיין דיגיטלי למצב האופטימלי שלו.

 היכולת לשנות ולשפר בהתאם להמלצות ולניתוח תוך כדי תנועה מביאה באופן שיטתי לשיפור הביצועים תחת התקציב.

בקרת מדיה דיגיטלית מתחילה כבר משלב התכנון לקמפיין. שלב זה הינו קריטי , שכן בחירת הפלטפורמות והכלים צריכה להיעשות בתשומת לב למול המטרות המבוקשות. יש לתת את הדעת על כך שהתקציבים המוקצים לכל כלי הם ברמה שמספיקה לאפקטיביות ולהשגת המטרות.

הבקרה כוללת:

1

שלב התכנון

העמדת מדדים ויעדים ריאליים למול הפלטפורמות.

2

במהלך הקמפיין

בקרה על בנייה נכונה של הקמפיינים במערכות הפרוגרמטיות ומעקב על ביצועי הקמפיין והמלצות להסטות תקציב או שינויים נדרשים לטובת מקסום התוצאות.

3

בסיכום קמפיין

ניתוח הנתונים, הסקת תובנות לטובת ייעול בהמשך. בדיקת ההוצאה הכספית הפועל.

לסיכום, בקרת מדיה דיגיטלית  כוללת פיקוח רצוף, ניתוח של דוחות ויישום המלצות לשינויים רצויים ואופטימיזציה המבצעת התאמה מושלמת לדרישות של הלקוח.

לכל מדיה בעולם הדיגיטלי, יש את כלי הפרסום והמעקב שלה, באמצעותם ניתן להבין ולנתח לעומק כל מסע פרסום.

לרשות אנשי בקרת המדיה הדיגיטלית והמפרסמים, עומדים  כלים טכנולוגיים באמצעותם הם יכולים לעקוב אחר כל קמפיין בזמן אמת ולבצע את השינויים הנדרשים זמן קצר לאחר הפרסום.

הסתמכות על ניסיון

תחום בקרת המדיה משלב בין למידה מהקיים לבין התבססות על נתונים של מערכות אנליטיקה. על כן היכולת לייצר שיפור בתחום רכש המדיה תלויה המון בניסיון ולמידה:

 

מרגישים שגם אתם זקוקים לליווי ולייעוץ בתחום המדיה? צרו עימנו קשר ונשמח לסייע.

דילוג לתוכן