אין איך להתחמק מזה, שנת 2024 בפתח והתכנית השנתית לוטה בערפל.
צריך לתכנן, אבל איך? אין ביטחון שחג יהיה חג, שחודש הקניות יהיה חזק וחודש אחר יהיה חלש.
אכן משבר.
למודי משברים, אנחנו יודעים שהם גם מייצרים הזדמנויות.. וכאן, יש לנו הזדמנות ללמוד גם שיטות חדשות לתכנון .
לכן, בניוזלטר הזה, נציע לכם עקרונות לתכנון, השאובים מעולם ניהול מוצר בהייטק.
מתודולוגיית אג'ייל AGILE, שהתפתחה במקור בעולם הטכנולוגיה, יכולה לשמש אותנו במענה למצבים של חוסר וודאות ושינויים תכופים בצרכים או במצב השוק. אם בימים רגילים לרוב צורך שיווקי מסויים יכול להיות מוגדר ותקף למשך חודשים, במצב של חוסר וודאות, הצורך של היום יכול להפוך ללא רלוונטי מחר.
חברות הטכנולוגיה היו הראשונות לזהות את הקושי בלהיצמד לתכנון ארוך טווח, ושהגמישות שנדרשת מהן (מבלי לבטל את הצורך בתכנון לטווח ארוך) לא באה לידי ביטוי בשיטות העבודה הקיימות. מכאן נולדה פילוסופיה שלמה שאוגדה במתודולגית עבודה בשם אג'ייל. שימוש בעקרונות מותאמים מתוך מתודולגיית אג'ייל יכולים לשמש אותנו בשיפור היעילות, הריספונסיביות, והמענה לצרכי הלקוח.
להלן, מספר עקרונות הלקוחים ממתודולגיית אג'ייל, היכולים לשרת אותנו בזמנים אלו:
1. התמקדות בצרכי הלקוח הסופי – מתן עדיפות לפתרון בעיות עם ערך ברור ללקוח
לדוגמא: בנוטרילון מזון תינוקות– הבינו את הצורך בשמירה על שגרת התזונה של התינוקות – ויצאו עם קמפיין מותאם. או WOLT שהבינו צורך לפרגן לגיבורים האזרחיים, שעוזרים ביום יום. וחילקה 5,000 אפשרויות פרגון באמצעות שי שנשלח מהמפרגן עם כמה מילות תודה על הפעילות שלו
2. עבודה איטרטיבית במנות קטנות – המפתח הוא, לפרק כל פרויקט או משימה גדולה לתתי משימות קטנות עם ערך אמיתי ולבצע אותן. לאחר מכן להחליט, מה הכי כדאי לקדם בשלב הבא. , היישום של זה בתכנון המדיה הוא לסגור גאנט שנתי ברמה תקציבית וברמת המשימות, אבל לקיים דיון חשיבה קבוע מראש בכל רבעון ולקראת כל חודש, בתאם למציאות המשתנה .
3. Embracing change – לקבל את השינוי כחלק ממציאות העבודה שלנו, אפילו לעודד ולתרגל את השינוי מתוך קבלה שמה שידענו אתמול כבר לא נכון היום. התרגום של זה בעולם הפרסום יכול להיות ברמת הכנת הקריאייטיב. – לחשוב תמיד על פלאן B. למשל – הפקת בנק סיטואציות שונות מראש, שיאפשר השלמת סגירים מתאימים לתקופה ותגובה מהירה.
או עידוד חשיבה בצוותים על קריאייטיב RTM
4. פידבק רציף – קשר רציף עם הלקוח הסופי על מנת לקבל פידבק על שביעות הרצון ולהיות קשוב לצורך בהתאמות .
5. תחקור – לבסס הרגלים של הסתכלות לאחור באופן קבוע בכל סבב עבודה שנמשך מספר שבועות, להבין מה כדאי לשפר ומה לשמר. אמנם אנחנו בישראל אבל המטרה היא לא לחפש אשמים, אלא באמת לשפר את התהליך, את העבודה המשותפת ואת המקצועיות.
לסיכום, אי וודאות היא הוודאות היחידה שיש לפנינו בשנת 2024. ולכן יש צורך לפתח שיטות מתאימות להתמודד עם מציאות זו כדי לצלוח אותה בצורה טובה ואפילו להצטיין