תחום המשפיענים נמצא במגמת עליה משנה לשנה , ואפשר להגיד שבשנים האחרונות צמח עוד ערוץ שיווק , שלכאורה מאפשר להגיע לריצ' וחשיפה גבוהים בעלויות לא גבוהות . ולא פחות חשוב מזה, להגיע דרך דמויות שיצרו כבר מערכת יחסים יומיומית עם העוקבים שלהם, ובעצם להשתמש באמון ובאהדה של העוקבים על מנת להביא למודעות גם מסרים פרסומיים.
המסר הפרסומי דרך משפיע נתפס לרוב כמסר אמין ומבוסס על המלצה או ניסיון אישי, כך שזו פלטפורמה שבעצם יושבת על מה שהיה פעם "מפה לאוזן".
בשנים האחרונות ההשקעה בערוצים אילו הולכת ועולה וההערכה היא שהשנה תהיה עלייה נוספת של כ- 30%,להלן הערכת ההוצאה העולמית לפרסום בתחום :
מקור: influencermarketinghub.com
האם פעילות משפיענים היא לקמפיין קצוב ? או לאורך זמן?
לפני עלייה לאוויר , ובהתאם למטרות ותקציב הקמפיין נשקול את אסטרטגיית המדיה:
- AWO: תמיד באוויר ולאורך זמן. במצב הזה יעשה שימוש ב"נבחרת" משפיענים שתעלה תכנים במקצבים קבועים ובצורה מתמשכת
- פרסום מיידי של מסר חדש : שת"פ עם מגוון יוצרי תוכן , כאלו שישיגו חשיפה גבוהה בזמן קצר , ויניעו לפעולה מתוך בניית אמון עם העוקבים.
- הנעה לפעולה : כדאי להעמיק קוד שמעניק הטבה מסויימת , יתרום להנעה לפעולה ולמכירות באופן ישיר. (וגם יאפשר מעקב אחרי האפקטיביות של המשפיענים)
איך נדע באיזו אסטרטגייה לבחור ועם מי לעבוד ?
המשפיענים נחלקים לרמות , עפ"י מס' העוקבים האמיתיים שלהם : ננו קריאטורס , מיקרו , מאקרו , מגה סלבס.
ננו קריאטורס ומשפיענים קטנים עשויים לספק תוצאות טובות יותר , בעיקר כאשר מדובר בקהל יעד ייעודי וכשיש תקציב מוגבל. משפיעני מאקרו ומגה סלבס אמנם מספקים אימפקט גבוה ומודעות , אך ישנם מצבים בהם נעדיף לפנות למיקרו משפיענים בכדי להניע לפעולה. המסרים בפיד יהיו בולטים יותר מאשר אצל מאקרו משפיענים שנוטים לעבוד במקביל עם מספר מותגים.
מצד שני למשפיענים עם כמות גבוהה של עוקבים , תהיה הזדמנות להשפיע על כמות רבה של אנשים.
- יש לבדוק שהעוקבים אמיתיים ולוודא שאין "פייק". כאן נצטרך לעבוד עם תוכנות ייעודיות שסוקרות את פרופיל העוקבים ומנטרות פרופילים מזוייפים.
- דבר נוסף וחשוב, המשפיענים צריכים להיות עם ניסיון ותפיסה מעמיקה של תחום התוכן ולספק תוצרים יצירתיים כדי לבלוט – הרשת מלאה במשפיעניות שעושות את אותו הדבר, למשל בקמפיינים למוצרים קוסמטיים, לבצע הדגמת שימוש לאורך כל הקמפיין, , משפיענים שיודעים לספר סיפור שונה , כזה שימשוך את העין ויגרום לעניין, הם בעלי ערך מוסף
- בתשובה לשאלה עם מי תעדיף לעבוד ב-2023, ענו מפרסמים:
איך נבחן את תוצאות הקמפיין ונבצע בקרת פעילות משפיענים ?
לטובת בקרת פעילות משפיענים יש צורך בבדיקה, התייחסות לבנצ'מרק ושקיפות , בקרת פעילות משפיענים תקיים בחינת תוצאות לאורך זמן והתייחסות לכל המכלול הגדול . מלבד בקרת פעילות משפיענים ברמת תוצאות המכירות, אשר מתקבלות באופן די מיידי עם עליית הקמפיין. חשוב לבדוק גם מדדי בקרת פעילות משפיענים נוספים ששייכים לתחום המותגי כגון חשיפה, ריצ' ואינדקס , כדי להסיק מסקנות ולבנות את אסטרטגיית המדיה להמשך.
להלן מדדים פופולריים לבקרת פעילות משפיענים בעולם