האם חודש אוגוסט מסמן התאוששות במדיה?

אז מה היה לנו האוגוסט הזה?

חודש אוגוסט במפת המדיה המקומית נחשב כ"עונת המלפפונים" . בד"כ רוב הישראלים נופשים , חלק לא מבוטל מהם בחו"ל. השנה , רוב הנופשים נשארו בארץ ובשילוב החג, שחל מוקדם יחסית ואולי גם התחושה ש -"די" צריך לחזור לחיות – אנחנו רואים התעוררות בשוק המדיה המקומית. להלן מס' נתונים וניתוחים מזווית קצת אחרת:

התאוששות בביקושים בטלוויזיה

המדיום הטלוויזיוני מציג התאוששות, מגמה שנמשכת גם לתוך הימים הראשונים של ספטמבר

האינדיקטור לכך הוא מדד זמן אוויר: ביחס לחודש יולי זמן האוויר בפריים טיים עלה בשיעור של 26%, ובהשוואה לאוגוסט שנה שעברה, אנחנו רואים גידול של 34%.

קמפיינים משולבים חסויות ותשדירים

טרנד בולט בשנים האחרונות, הינו שילוב חסויות ותשדירים באותו קמפיין. שילוב שני האלמנטים הללו, מייצר בולטות ואימפקט  לקמפיינים. אבל, בחודשיים האחרונים  ניתן לראות כמות כפולה של קמפיינים המשלבים את שני הכלים ביחס לחציון הראשון של 2020. 

זאת הודות להקלות באישורי החסויות מצד הערוצים המסחריים.

בולטות זה שם המשחק

מפרסמים רבים שואלים מהי רמת ה GRP הנדרשת על מנת לייצר קמפיין בולט. כמובן שהנתון הזה משתנה בהתאם ל"רעש" במדיה ולעונתיות הביקושיםבחודש אוגוסט 20 בכדי להיות בין 10 הקמפיינים הבולטים

 (מבחינת כמות GRP מצטבר), רמת ה GRP הנדרשת  עמדה על טווח של 1320 למקום העשירי ו 2267 GRP למקום הראשון בו נמצא הקמפיין של מקדונלדס אסיהאנו נמשיך לדווח על מדד זה גם בהמשך.

מה קורה ברדיו?

גם הרדיו מציג גידול ביחס לחודשים מאי-יולי, בהם היתה ירידה של כ 20% בהיקפי הפרסום לעומת שנה שעברה. חודש אוגוסט מביא את הרדיו להתייצבות בהיקפים ולרמות זהות בהיקפים לשנה שעברה (לאחר שביולי היה בשיא שלילי של 35% לעומת שנה שעברה)

דיגיטל המלך הבלתי מעורער

התחום היחיד שלא נפגע, ואף הציג גידול בחודשים האחרונים הינו הפרסום הדיגיטלי, תקציבים הוסטו מהחוצות הקולנוע ומערוצים אחרים לטובת פרסום במדיה הדיגיטלית. באוגוסט, כמו ערוצי המדיה האחרים, ניתן לראות גידול של 20%, הגידול המשמעותי ביותר ביחס לשנה שעברה. (עפ״י יפעת בקרת פרסום)

נכון לכתיבת ניוזלטר זה, אנחנו רגע לפני סגר, אולם הביקושים במדיה בתחילת ספטמבר מצביעים על המשך המגמה של אוגוסט. בתקווה ששינוי המגמה יצביע על צמיחה עם פתיחת השנה החדשה, נרצה לאחל לכולנו שנה טובה ומוצלחת , שנת שגשוג לצד הרבה בריאות.

אודות המחבר